Alla inlägg den 15 december 2007

Av Annelie von Matérn Fallqvist - 15 december 2007 19:45


Pappa hade fixat iordning jätte god middag idag. Typ en variant på flygande Jacob fast med fläskfilé istället för kyckling..


Fläskfilé, banan, curry, jordnötter, russin och cocos. Och till det blev det avocado salladen som vart över från förrätten :) Suuuper gott :)


Av Annelie von Matérn Fallqvist - 15 december 2007 18:18


Nu har jag laddat upp tre filmer till min youtube sida :) En när Sophie sjunger på lucia, en när hon sjunger på sin konfirmation och sen en på Emelie när hon dansar igår på förkröket, haha ;D Du är så underbar gumman. Just nu är det musik på hög volym och bara massa mys :) Får se vad som händer ikväll.. Känner mig bättre än imorse och jobbar ju inte imorgon så jag har alla dörrar öppna för kvällen :) Vad ska ni göra ikväll?



Av Annelie von Matérn Fallqvist - 15 december 2007 17:45


 De ringde från jobbet nu och sa att jag inte fick jobba imorgon på grund av att jag hade mått så dåligt i natt, suck.. Tråkigt att man inte får jobba för pengarnas skull men ändå ganska skönt eftersom att jag knappt kommer ha någon ledig tid fram till nyår. 

Har precis städat klart, dammsugit och ätit pyttelite sallad med avocado och räkor, smaskens :) Nu är det bara lite småplock kvar på skrivbordet. Har tänt massa ljus i rummet också så har verkligen myspys stämning här :)


Ljus som står ovanpå min vita bokhylla/byrå


Resten av ljusen som står på den vita bokhyllan/byrån
+ spegeln med nya ljusslingan


Ljusen som står på min hylla ovanför sängen


Ljuset som står på mitt lilla bord som står bakom sängen


Har även ljus på skrivbordet men eftersom skrivbordet inte är städat än tänker jag inte ta någon bild där :P


Av Annelie von Matérn Fallqvist - 15 december 2007 15:26


Sitter här med mitt andra glas med varm o'boy med lite kaffe i (Annelies special) och kom precis på att jag faktiskt laddat upp videoklippet på youtube när min lillasystser sjunger i kyrkan! Hon är lucia på filmen och sjunger My grownup christmas list. Så uinderbart! Lyssna och njut :)



Av Annelie von Matérn Fallqvist - 15 december 2007 15:05


Hittade två bilder jag tänkte dela med mig av från igår. Båda är från förkröket för det togs inte alls mycket bilder på själva festen :P



Emelie håller på att locka mitt hår.



Och såhär blev resultatet :) Hade diesel jeans, en topp från Gina tricot och vita arband (som inte finns med på bilden) på mig under kvällen. En riktigt bra party outfit enligt mig själv ;D


Av Annelie von Matérn Fallqvist - 15 december 2007 14:00


Hade helt underbart hemma hos Emelie innan festen igår och blev glatt överraskad när jag fick höra att min Sandra också skulle med!! :) Blev hämtade av Wille vid 20:45 och sen åkte vi hem till Rasmus.. Blev massor av vin hemma hos Emelie, sen massa välkomsbål hos Rasmus och sen några egenblandade drinkar.. Fick skjuts hem av Wille någon gång, kommer inte ihåg vad klockan var.. Gick och la mig nästan direkt.. Men vaknar mitt i natten av att jag hostar så himla mycket att jag måste spy :( Usch, jag som skulle jobba idag.. Blev inte så utan sov ut tills klockan 1 när pappa började dammsuga.. Har precis försökt få i mig en macka och varm o'boy och hittills har jag faktiskt lyckats behålla maten.. Ska snart in och duscha av mig gårdagen :P Sen ska jag kolla in alla bilder som togs igår och lägga ut några i bloggen :)



Ovido - Quiz & Flashcards